«Green Book», «Bohemian Rhapsody» και «Roma» οι μεγάλες νικήτριες των Οσκαρ (βίντεο)

(Photo by Chris Pizzello/Invision/AP)

ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ. Η ταινία «Το Πράσινο Βιβλίο» του Πίτερ Φαρέλι, η πραγματική ιστορία ενός Αφροαμερικανού πιανίστα που περιοδεύει στον αμερικανικό νότο -άντρο των φυλετικών διακρίσεων τη δεκαετία του 1960- αποδείχθηκε τελικά η… «ευνοούμενη» της 91ης τελετής απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, αφού κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, συγκεντρώνοντας συνολικά τρία βραβεία, μαζί με αυτά του Πρωτότυπου Σεναρίου και του Β’ Ανδρικού Ρόλου για τον Μαχέρσαλα Αλί.

Στη φετινή Οσκαρική απονομή, καμία ταινία δεν φάνηκε να επικρατεί καθαρά, με μεγάλη διαφορά από τις άλλες: Τα βραβεία μοιράστηκαν, με το «Bohemian Rhapsody» να παίρνει τα πρωτεία, με τέσσερα βραβεία (Α’ Ανδρικού Ρόλου, Μοντάζ, Μοντάζ Ηχου, Μιξάζ) και το «Πράσινο Βιβλίο» να κερδίζει τα μεγάλα βραβεία της βραδιάς.

Τρεις διακρίσεις εξασφάλισαν το «Roma» και το «Black Panther», ενώ το «The Favourite» («Ευνοούμενη») του Γιώργου Λάνθιμου, παρ’ όλο που έμοιαζε να προηγείται στην Οσκαρική κούρσα, με δέκα υποψηφιότητες, κέρδισε τελικά μόνο ένα βραβείο, με την πρωταγωνίστρια Ολίβια Κόλμαν (Olivia Colman).

Στον ευχαριστήριο λόγο του, ο Πίτερ Φαρέλι (Peter Farelly) στάθηκε στο νόημα της αγάπης. «Αυτή η ταινία μιλάει για την αγάπη, για το ότι πρέπει ν’ αγαπιόμαστε παρά τις διαφορές μας και ν’ ανακαλύπτουμε ποιοι είμαστε πραγματικά. Ολοι οι άνθρωποι είναι ίδιοι» σημείωσε ο Φαρέλι παραλαμβάνοντας το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας και έκανε ειδική μνεία στον πρωταγωνιστή της ταινίας, τον Βίγκο Μόρτενσεν (Viggo Peter Mortensen).

Ο Αλφόνσο Κουαρόν (Alfonso Couaron) κέρδισε το δεύτερο (μετά από αυτό για το «Gravity») Οσκαρ Σκηνοθεσίας της καριέρας του, καθώς και τα Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και Φωτογραφίας για το «Roma», το ασπρόμαυρο, προσωπικό ταξίδι αναμνήσεων του σκηνοθέτη από το Μεξικό, συμπαραγωγή με την κινηματογραφική πλατφόρμα Netflix.

«Ποτέ δεν θα βαρεθώ να βρίσκομαι εδώ!» αναφώνησε ο Αλφόνσο Κουαρόν την τρίτη φορά που ανέβηκε στη σκηνή του Dolby Theater παραλαμβάνοντας το Οσκαρ Σκηνοθεσίας από τον περσινό νικητή, Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, και ευχαρίστησε τις δυο πρωταγωνίστριές του, τους συνεργάτες του, την Ακαδημία, το Μεξικό, την οικογένειά του.

Πρόκειται για τον πρώτο δημιουργό που κερδίζει το συγκεκριμένο βραβείο για μια ξενόγλωσση, ισπανόφωνη ταινία. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης απέτισε φόρο τιμής στα 70 εκατομμύρια οικιακές βοηθούς σε όλο τον κόσμο, αλλά και την αυτόχθονα γυναίκα γενικά. «Θέλω να ευχαριστήσω την Ακαδημία διότι βράβευσε μια ταινία με επίκεντρο μια αυτόχθονα γυναίκα», είπε. «Μια μορφή η οποία, ιστορικά, υποβαθμίζεται στο δεύτερο πλάνο».

Η Ολίβια Κόλμαν επικράτησε της Γκλεν Κλόουζ (Glenn Close) κερδίζοντας το Οσκαρ A’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου.

Η «μεταμόρφωση» του Ράμι Μάλεκ (Rami Malek) στον θρυλικό frontman των Queen, Φρέντι Μέρκιουρι, στην ταινία «Bohemian Rhapsody» του Μπράιαν Σίνγκερ, χάρισε στον Αμερικανό ηθοποιό το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου.

Δύο μόλις χρόνια μετά το Οσκαρ του για το «Moonlight» και έχοντας διακριθεί ήδη στις Χρυσές Σφαίρες, τα SAG, τα BAFTA και τα βραβεία αρκετών κριτικών ενώσεων, ο Μαχέρσαλα Αλι κέρδισε το Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στο «Πράσινο Βιβλίο» του Πίτερ Φαρέλι. Πρόκειται για την δεύτερη νίκη του ηθοποιού στη δεύτερη υποψηφιότητά του. «Προσπάθησα να αποδώσω την ουσία του Δρα Ντον Σέρλεϊ» είπε ο Μαχέρσαλα Αλι παραλαμβάνοντας το βραβείο και ευχαρίστησε τον συμπρωταγωνιστή του Βίγκο Μόρτενσεν και τον σκηνοθέτη Πίτερ Φαρέλι, ενώ αφιέρωσε το βραβείο στην γιαγιά του που τον έπεισε πως ό,τι θέλει, μπορεί να το κάνει.

Η Ρεγκίνα Κινγκ (Regina King) επικράτησε στην πιο απρόβλεπτη κατηγορία της Οσκαρικής βραδιάς κερδίζοντας το Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει» του Μπάρι Τζένκινς. «Είμαι παράδειγμα τού τι μπορεί να συμβεί, αν έχεις την αγάπη και την υποστήριξη των γύρω σου» είπε συγκινημένη η ηθοποιός παραλαμβάνοντας το βραβείο, το οποίο αφιέρωσε στον Τζέιμς Μπόλντγουιν -τον συγγραφέα του βιβλίου που βασίστηκε η ταινία, και ευχαρίστησε τους συνεργάτες της και την μητέρα της.

Μετά τη βράβευσή τους στις Χρυσές Σφαίρες, οι Νικ Βαλελόνγκα, Μπράιαν Κάρι και Πίτερ Φαρέλι κέρδισαν το Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για το «Πράσινο Βιβλίο». Ενώ το Οσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου δόθηκε στους Tσάρλι Βάχτελ, Ντέιβιντ Ραμπίνοβιτζ, Κέβιν Γουίλμοτ και Σπάικ Λι για το «BlacKkKlansman» («Η Παρείσφρηση»), που αφηγείται την πραγματική ιστορία του πρώτου Αφροαμερικανού αστυνομικού που διείσδυσε στην Κου Κλουξ Κλαν τη δεκαετία του ‘70, Ρον Στάλγουορθ.

Διασκευασμένο Σενάριο: Tσάρλι Βάχτελ, Ντέιβιντ Ραμπίνοβιτζ, Κέβιν Γουίλμοτ και Σπάικ Λι για το «BlacKkKlansman» («H Παρείσφρηση»).

Πρωτότυπο Σενάριο: Νικ Βαλελόνγκα, Μπράιαν Κάρι και Πίτερ Φαρέλι για το «Πράσινο Βιβλίο»

Φωτογραφία: Αλφόνσο Κουαρόν για το «Ρόμα»

Κοστούμια: Ρουθ Ε. Κάρτερ για το «Black Panther»

Μοντάζ: Τζον Οτμαν για το «Bohemian Rhapsody»

Μακιγιάζ και Κομμώσεις: «Vice: Ο Δεύτερος στην Ιεραρχία», Γκρεγκ Κάνομ, Κέιτ Μπίσκο και Πατρίσια Ντιχέϊνι.

Μουσική: Λούντβιγκ Γκόρανσον για το «Black Panther».

Τραγούδι: «Shallow» από το «Ενα Αστέρι Γεννιέται» (Λέιντι Γκάγκα, Μαρκ Ρόνσον, Αντονι Ροσομάντι και Αντριου Γουάιατ).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 characters available