Μήνυμα προς τους Ορθόδοξους αλλά και σε όλους τους ανθρώπους «εις πάντα τα έθνη» έστειλε η Μεγάλη Σύνοδος

His All-Holiness Ecumenical Patriarch Bartholomew presides over the Orthros and Synodal Divine Liturgy and concelebrates with the Primates of the Local Orthodox Churches at Saints Peter and Paul Church in Chania, Crete. PHOTO: © JOHN MINDALA.

ΒΟΣΤΩΝΗ. Μήνυμα προς όλους τους Ορθόδοξους πιστούς ανά τον Κόσμο, αλλά και σε όλους τους ανθρώπους «εις πάντα τα έθνη», έστειλε η Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας η οποία συγκλήθηκε στην Κρήτη, υπό την προεδρία του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου.

Το μήνυμα αυτό το ανέγνωσε ο Αρχιγραμματέας της Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος Σαμαράς, κατά τη Διορθόδοξη Θεία Λειτουργία στον ναό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στα Χανιά της Κρήτης.

Το μήνυμα ξεκινά με ευχαριστία στο Θεό για τη σύγκληση και αίσια περάτωση με αγάπη και ενότητα της Συνόδου, τονίζοντας ότι όλοι οι Προκαθήμενοι είχαν συμφωνήσει στην σύγκληση της. Αναφέρει χαρακτηριστικά πως «ευχαριστούμε τον εν Τριάδι Θεό, διότι ευδόκησε να περατώσουμε με ομοψυχία τις εργασίες της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδοξίας, την οποία συγκάλεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, με την ομόφρονη γνώμη των Προκαθημένων των κατά τόπους Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών».

Το Μήνυμα της Συνόδου είναι υποδιαιρεμένο σε δώδεκα ενότητες και τονίζει πως «βασική προτεραιότητα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου υπήρξε η διακήρυξη της ενότητος της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Στηριγμένη στη θεία Ευχαριστία και την Αποστολική Διαδοχή των Επισκόπων, η υφισταμένη ενότητα είναι ανάγκη να ενισχύεται και να φέρνει νέους καρπούς. Η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία είναι Θεανθρώπινη κοινωνία, πρόγευση και βίωση των Εσχάτων εντός της Θείας Ευχαριστίας».

His All-Holiness Ecumenical Patriarch Bartholomew presides over the Orthros and Synodal Divine Liturgy and concelebrates with the Primates of the Local Orthodox Churches at Saints Peter and Paul Church in Chania, Crete. PHOTO: © JOHN MINDALA.
© JOHN MINDALA.

Για την Ορθόδοξο Διασπορά στις διάφορες χώρες της Υφηλίου, πράγμα που αφορά άμεσα την Αρχιεπισκοπή Αμερικής και τις εν Αμερική Ορθόδοξες Δικαιοδοσίες, αναφέρεται στο Μήνυμα πως «απεφασίσθη να συνεχισθεί η λειτουργία Επισκοπικών Συνελεύσεων μέχρι την εφαρμογή της κανονικής ακριβείας. Αυτές απαρτίζονται από τους κανονικούς επισκόπους, που ορίζονται από την κάθε Αυτοκέφαλο Εκκλησία, οι οποίοι εξακολουθούν να υπάγονται σ’ αυτήν. Η συνεπής λειτουργία των Επισκοπικών Συνελεύσεων εγγυάται τον σεβασμό της Ορθοδόξου αρχής της συνοδικότητος».

Επίσης, τονίζεται ότι αναφορικά στις σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τους υπόλοιπους Χριστιανούς «η Εκκλησία μας ανταποκρινομένη στο χρέος να μαρτυρεί την αλήθεια και την αποστολική της πίστη, αποδίδει μεγάλη σημασία στον διάλογο κυρίως με τους ετεροδόξους Χριστιανούς. Με τον τρόπο αυτό και ο λοιπός χριστιανικός κόσμος γνωρίζει ακριβέστερα τη γνησιότητα της Ορθοδόξου Παραδόσεως, την αξία της πατερικής διδασκαλίας, τη λειτουργική εμπειρία και την πίστη των Ορθοδόξων. Οι διάλογοι που διεξάγει η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν σημαίνουν ποτέ συμβιβασμό σε ζητήματα πίστεως».

The Orthros and Synodal Divine Liturgy with the Primates of the Local Orthodox Churches is celebrated at Saints Peter and Paul Church in Chania, Crete. PHOTO: © JOHN MINDALA.
© JOHN MINDALA.

Από τη Λειτουργία στο ναό των Αγίων Πέτρου και Παύλου στα Χανιά. Διακρίνονται ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος, ο Γερμανίας κ. Αυγουστίνος και ο Ατλάντας κ. Αλέξιος.

Στο Μήνυμα αναφέρεται ότι καταδικάσθηκε ο φονταμενταλισμός ως αρρωστημένη θρησκευτικότητα και γίνεται έκκληση στους ισχυρούς της Γης για προστασία των θρησκευτικών ελευθεριών και συμβόλων. Αναγράφεται πως «οι εκρήξεις φονταμενταλισμού που παρατηρούνται στους κόλπους διαφόρων θρησκειών αποτελούν έκφραση νοσηρής θρησκευτικότητος. Ο νηφάλιος διαθρησκειακός διάλογος συμβάλλει σημαντικά στην προώθηση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης, της ειρήνης και της καταλλαγής».

Τονίζεται ακόμα, πως «η Ορθόδοξος Εκκλησία καταδικάζει απεριφράστως την επέκταση της πολεμικής βίας, τους διωγμούς, την εκδίωξη και δολοφονία μελών θρησκευτικών κοινοτήτων, τον εξαναγκασμό για την αλλαγή της θρησκευτικής πίστεως, την εμπορία προσφύγων, τις απαγωγές, τα βασανιστήρια, τις ειδεχθείς εκτελέσεις. Καταγγέλλει την καταστροφή ναών, θρησκευτικών συμβόλων και μνημείων πολιτισμού. Ολως ιδιαιτέρως εκφράζει την αγωνία της για την κατάσταση των Χριστιανών και όλων των διωκομένων μειονοτήτων στη Μέση Ανατολή και αλλαχού. Απευθύνει έκκληση προς την παγκόσμια κοινότητα για την προστασία των γηγενών Ορθοδόξων και των άλλων Χριστιανών, καθώς και όλων των πληθυσμών της περιοχής, που έχουν απαράβατο δικαίωμα να παραμείνουν στην πατρίδα τους ως ισότιμοι πολίτες. Η Σύνοδός μας καλεί όλους τους εμπλεκομένους να καταβάλουν χωρίς καθυστέρηση συστηματικές προσπάθειες για την κατάπαυση των πολεμικών συρράξεων στη Μέση Ανατολή και όπου εξακολουθούν οι πολεμικές συγκρούσεις, και τον επαναπατρισμό των εκδιωχθέντων.
Ολως ιδιαιτέρως απευθύνουμε έκκληση στους ισχυρούς της Γης για την επικράτηση της ειρήνης και της δικαιοσύνης στις χώρες προελεύσεως των προσφύγων. Προτρέπουμε τις πολιτικές αρχές, τους πολίτες και τους Ορθοδόξους Χριστιανούς στις χώρες που καταφεύγουν οι εξουθενωμένοι πρόσφυγες, να συνεχίσουν να προσφέρουν από το περίσσευμα και από το υστέρημα των δυνατοτήτων τους».

Για το θέμα του γάμου αναφέρεται πως «η Ορθόδοξος Εκκλησία θεωρεί την ακατάλυτη αγαπητική σχέση ανδρός και γυναικός ‘μυστήριον μέγα… εις Χριστόν και εις την Εκκλησίαν’. Ομοίως αποκαλεί ‘εκκλησίαν μικράν’ την οικογένεια, η οποία προκύπτει από τον γάμο και αποτελεί τη μόνη εγγύηση για την ανατροφή των παιδιών».

Γίνεται αναφορά «στο θέμα των σχέσεων της χριστιανικής πίστεως και των θετικών επιστημών, η Ορθόδοξος Εκκλησία αποφεύγει την κηδεμονία της επιστημονικής αναζητήσεως και δεν λαμβάνει θέση πάνω σε κάθε επιστημονικό ερώτημα. Ευχαριστεί τον Θεό που δωρίζει στους επιστήμονες το χάρισμα να αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της θείας Δημιουργίας».

Υπογράμμισε ότι «η σημερινή οικολογική κρίση είναι προφανές ότι οφείλεται σε πνευματικά και ηθικά αίτια. Οι ρίζες της συνδέονται με την πλεονεξία, την απληστία και τον εγωισμό, που οδηγούν στην αλόγιστη χρήση των φυσικών πόρων, την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με ζημιογόνους ρύπους και την κλιματική αλλαγή».

Υπογραμμίστηκε ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία δεν αναμειγνύεται στην πολιτική. Ο λόγος της παραμένει διακριτός αλλά και προφητικός, ως οφειλετική παρέμβαση υπέρ του ανθρώπου».
Κάνει έκκληση στους νέους «να συνδεθούν συνειδητά με την Εκκλησία Εκείνου που είναι η Αλήθεια και η Ζωή. Να προσέλθουν προσφέροντας στο εκκλησιαστικό Σώμα τη ζωτικότητα, τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς και τις προσδοκίες τους. Οι νέοι δεν αποτελούν απλώς το μέλλον της Εκκλησίας αλλά το δυναμικό και δημιουργικό παρόν επί τοπικού και οικουμενικού επιπέδου».

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 characters available