Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης παρουσίασε το «The Orsay Murder Club» στη Νέα Υόρκη

Ο συγγραφέας και καλλιτέχνης της criminart, Χρήστος Μαρκογιαννάκης υπογράφει βιβλία για τους θαυμαστές του στο «National Arts Club». Φωτογραφία ευγενική παραχώρηση του Matthieu Guillot

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Καλεσμένος του Paris American Club ήταν την Τρίτη 14 Μαΐου ο συγγραφέας Χρήστος Μαρκογιαννάκης (Christos Markogiannakis) για να παρουσιάσει το τελευταίο του βιβλίο, «The Orsay Murder Club». Η παρουσίαση έλαβε χώρα στο «National Arts Club» στη γειτονιά του Γκράμερσι Παρκ του Μανχάταν.

Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο το 1980. Σπούδασε Νομικά και Εγκληματολογία στην Αθήνα και στο Παρίσι. Σήμερα ζει στο Παρίσι, όπου και διεξάγει τη διδακτορική του έρευνα για την αποτύπωση του εγκλήματος στη γαλλική ζωγραφική.

Επιπρόσθετα ως καλλιτέχνης, δημιουργεί εγκαταστάσεις (installations) που συνδυάζουν την τέχνη με το έγκλημα (criminart). Βιβλία που έχει συγγράψει μέχρι στιγμής, συμπεριλαμβάνουν τα εξής : «Στον 5ο Όροφο της Νομικής», «‘Εγκλημα στην Παραλία της Βουλιαγμένης», «The Louvre Murder Club», «The Orsay Murder Club».

Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης μετά την ομιλία του, όπου εξήγησε την επιρροή της ελληνικής μυθολογίας στη γαλλική τέχνη του 19ου αιώνα και στην εγκληματική της θεματολογία. Απο αριστερά, Κλείτος Τέκλος, Χρήστος Μαρκογιαννάκης, Πατρίσια Φιλντ. Φωτογραφία ευγενική παραχώρηση του Matthieu Guillot

Με θέρμη υπόδέχτηκε, λοιπόν το γαλλο-αμερικανικό κοινό τον κ. Μαρκογιαννάκη, ο οποίος στο τελευταίο του βιβλίο «The Orsay Murder Club», αντιμετωπίζει τα έργα τέχνης που απεικονίζουν ανθρωποκτονίες, ως τόπους εγκλήματος, των οποίων τα αίτια, προσπαθεί να διερευνήσει.

Ο πρόεδρος του Paris American Club της Νέας Υόρκης, Τζον Μπένετ (John F. Bennett) δήλωσε στον Εθνικό Κήρυκα σχετικά « Αυτό που είναι καταπληκτικό σχετικά με το Χρήστο, είναι το πως έχει εξελιχθεί. Η ιδέα του, να συνδυάζει σύγχρονες στατιστικές μελέτες που αφορούν στο έγκλημα παγκοσμίως, κάνει όλη την αρχαία ιστορία και την τέχνη να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια σου. Η δουλειά του πραγματικά συγκινεί και προβληματίζει».

Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης, ξεκίνησε την ομιλία του αναφερόμενος στο Ορσέ στο Παρίσι, έναν πρώην σιδηροδρομικό σταθμό, ο οποίος μετατράπηκε  σε ένα πολυτελές μουσείο.

Ο συγγραφέας Χρήστος Μαρκογιαννάκης παρουσίασε το νεότερο βιβλίο του «The Orsay Murder Club» στο «National Arts Club». Εδώ με την Πρέσβη της Ελλάδας στον ΟΗΕ, κα Μαρία Θεοφίλη. Φωτογραφία ευγενική παραχώρηση του Matthieu Guillot

Χρησιμοποιώντας το χώρο του μουσείου, ως αφορμή και αφετηρία, ο συγγραφέας συνεπήρε το κοινό σε ένα διαφορετικό ταξίδι, μέσω της ιστορίας και της μυθολογίας, μιλώντας για κατά συρροή δολοφόνους, μοιραίες γυναίκες, καταραμένες οικογένειες, κανίβαλους αλλά και σύγχρονα εγκλήματα. Θρυλικοί καλλιτέχνες, όπως ο Moreau,ο Cézanne, ο Carpeau και ο Rodin, σύμφωνα με το συγγραφέα έχουν κάτι κοινό. Όλοι τους, κάποια στιγμή στην πορεία της καριέρας τους, έχουν εμπνευστεί από, και έχουν αποτυπώσει στα έργα τους, ανθρωποκτονίες.

«Με τη συγγραφική μου δουλειά συνδυάζω δύο μεγάλα μου πάθη. Το επαγγελματικό μου πάθος για το έγκλημα και το προσωπικό μου πάθος για την τέχνη», είπε ο κ. Μαρκογιαννάκης και συμπλήρωσε, «σε κάθε μουσείο από το Λούβρο μέχρι το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, συναντάμε και βλέπουμε φόνους. Γιατί; Μα, επειδή η τέχνη έχει εμπνευστεί εδώ και αιώνες από την ελληνική και ρωμαϊκή μυθολογία, απο τις βιβλικές ιστορίες και από ιστορικά γεγονότα. Δυστυχώς όλα τα παραπάνω περιέχουν ‘αίμα’ και εγκλήματα σε μεγάλες ποσότητες. Δεν έχει υπάρξει ποτέ καμία κοινωνία δίχως έγκλημα».

Ο συγγραφέας και καλλιτέχνης της criminart, Χρήστος Μαρκογιαννάκης υπογράφει βιβλία για τους θαυμαστές του στο «National Arts Club». Φωτογραφία ευγενική παραχώρηση του Matthieu Guillot

Σύμφωνα με το συγγραφέα, πατέρας του criminart, της μορφής τέχνης που και ο ίδιος εκπροσωπεί, είναι ο φιλόσοφος του 19ου αιώνα Τόμας Ντε Κουίνσι (Thomas De Quincey). Και όπως λέει ο κ. Μαρκογιαννάκης, ο Ντε Κουίνσυ ισχυρίζεται πως «θα έπρεπε αντιμετωπίσουμε την ανθρωποκτονία ως μία από τις καλές τέχνες. Φυσικά θα έπρεπε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να εμποδίσουμε το έγκλημα και να σώσουμε τα πιθανά θύματα. Αλλά στην περίπτωση που το θύμα είναι ήδη νεκρό, το μόνο που απομένει είναι να αφήσουμε το ηθικό και νομικό κομμάτι της ανθρωποκτονίας στους ειδικούς – δικαστές και ιερείς- και να αναλύσουμε την αισθητική πλευρά του εγκλήματος».

Σαφώς αυτό θέλει να πει, πως ο καθένας μπορεί να απολαύσει, την ανάγνωση, αφήγηση ή αναμετάδοση μιας εγκληματικής ιστορίας, ή ενός καλλιτεχνικού  έργου με θέμα το έγκλημα, δίχως να είναι και ο ίδιος εγκληματίας.

Η ομιλία του κ Μαρκογιαννάκη, είχε την άψογη κυκλική μορφή ενός αστυνομικού μυθιστορήματος . Άνοιξε το λόγο του δείχνοντας στο κοινό μια ιστορική φωτογραφία από το Ορσέ, απο την εποχή που λειτουργούσε ακόμα ως σιδηρόδρομος, ζητώντας μας να εντοπίσουμε μέσα σε αυτή την πανοραμική εικόνα -στην οποία δε θα μπορούσε να διακρίνει κανείς ανθρώπους και πρόσωπα- το μεγαλύτερο δολοφόνο όλων των εποχών.

Επανερχόμενος, στο τέλος στην ίδια φωτογραφία, έκανε μια αποκάλυψη που σίγουρα δεν περίμενε κανείς. Έδειξε το χαρακτηριστικό, γιγάντιο ρολόι που δεσπόζει ακόμα σε έναν από τους τοίχους του μουσείου, αποκαλύπτοντας έτσι, το δολοφόνο. «Ο χειρότερος εγκληματίας δεν είναι άλλος από το χρόνο» είπε ο ίδιος, γελώντας.

Επόμενος σταθμός στις ΗΠΑ για τον έλληνα συγγραφέα θα είναι στις 17 Μαΐου, στην Ουάσινγκτον όπου και θα παρουσιάσει το βιβλίο του στην Ελληνική Πρεσβεία (2217 Massachusetts Ave NW, District of Columbia 20008). Παρόντες δεξίωση ήταν και η επίτιμη καλεσμένη της εκδήλωσης, η Πρέσβης της Ελλάδας στον ΟΗΕ, κα Μαρία Θεοφίλη, η σχεδιάστρια μόδας και στυλίστας Πατρίσια Φιλντ, η Ελίζαμπεθ Ρόουζ Ντέιλι και ο Κλείτος Τέκλος.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 characters available