Η πρέσβης της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ελλάδος στα Ηνωμένα Εθνη, Μαρία Θεοφίλη, ανοίγει την πρεμιέρα της ταινίας «Σμύρνη» στο αμφιθέατρο «Grace Rainey Rogers» του Μητροπολιτικού Μουσείου Νέας Υόρκης. Φωτογραφία «Ε.Κ.»: Γιάννα Κατσαγεώργη
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. «Είχα μόλις γνωριστεί με τη Σμύρνη και μου φαινότανε πως γεννήθηκα κι έζησα εδώ τα δεκάξι χρόνια της ζωής μου. Οταν έπεσα να κοιμηθώ, στριφογύριζα και της μίλαγα σαν ερωτευμένος. Είσαι όμορφη, το ξέρεις; Είσαι πολύ όμορφη! Εδώ στη Σμύρνη θα μπορούσα να κάνω όνειρα, όσα όνειρα ήθελα, δίχως να τρώω ξύλο».
Αυτό τον έρωτα για την κοσμοπολίτικη Σμύρνη του 1910 που περιγράφει η Διδώ Σωτηρίου σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο της «Ματωμένα χώματα», τον νιώσαμε μέσα στο κατάμεστο από ένα ενθουσιώδες κοινό αμφιθέατρο το «Grace Rainey Rogers Auditorium», στις 29 Νοεμβρίου, στην ταινία «Σμύρνη» (Smyrna), την ακριβότερη διεθνή παραγωγή του ελληνικού κινηματογράφου, σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Καραντινάκη και σενάριο της Μιμής Ντενίση, από το βιβλίο της «Σμύρνη μου αγαπημένη», που αφορά στην καταστροφή της Σμύρνης το 1922.
Οπως ανέφερε στην ομιλία της η σεναριογράφος και πρωταγωνίστρια Μιμή Ντενίση, «αυτή είναι μια ταινία, που δεν έχει έναν άνθρωπο, που δεν έχει εμένα, την Φιλιώ που είναι πρωταγωνίστρια. Η Φιλιώ είναι το σύμβολο της Σμύρνης. Είναι η Σμύρνη! Κανείς δεν άγγιξε πριν από μένα το θέμα αυτό. Καταλαβαίνω ότι οι πολιτικοί πρέπει να τηρούν πάντα κάποια ισορροπία. Αυτός είναι ο ρόλος τους. Ο καλλιτέχνης όμως, πρέπει να έχει την ελευθερία να μιλάει και κάποτε πρέπει η ιστορία αυτή να ειπωθεί από όλες τις πλευρές, πατριωτικά και όχι εθνικιστικά. Η ταινία είναι πάρα πολύ αντικειμενική. Μιλάει για τα λάθη της Τουρκίας, αλλά μιλάει και για τα λάθη της Ελλάδας και την αδιαφορία της Ευρώπης. Αυτό που επισημαίνει η ταινία είναι να θυμόμαστε το παρελθόν, για να φτιάξουμε ένα καλύτερο μέλλον».
Το πάθος για την αντικειμενικότητα που οδήγησε την Μιμή Ντενίση στο να αφήσει την αφήγησή της σαν άγριο άλογο αδάμαστο, να περιγράψει τα γεγονότα που οδήγησαν στην καταστροφή της Σμύρνης και στην προσφυγική κρίση του 1922, είναι και το έντονο πρωτόγνωρο συγκινησιακό στοιχείο, για αυτά τα ανείπωτα στην 7η Τέχνη ιστορικά γεγονότα, που μας γραπώνουν το πρόσωπο και το στρέφουν, για να δούμε κατάματα την αλήθεια, που δεν είναι άλλη, από το ότι οι Ελληνες δεν νικήθηκαν από τους Τούρκους, νικήθηκαν από την προδοσία. Είμαστε συνυπεύθυνοι και συνένοχοι όλοι γι’ αυτό που είναι σήμερα η Ελλάδα, γιατί δεν έχουμε κατορθώσει ακόμα να συγκροτηθούμε σαν κοινωνία σε κανένα επίπεδο. Ακόμα πληρώνουμε χρέη και υποβάλουμε τα σέβη μας σε ξένα κέντρα εξουσίας, τα οποία εμπιστευόμαστε, λησμονώντας το παρελθόν μας. Παρότι η ταινία είναι συμφιλιωτική και περιγράφει με πολύ ρεαλιστικό τρόπο την ανθρωπιά που νιώθει ο Σμυρνιός κοντά στους Τούρκους, και αντίθετα, σου δείχνει παράλληλα έντονα πώς ένας πόλεμος που πάντα γίνεται για συμφέροντα και μοιρασιές καταργεί σε μηδενικό χρόνο τη σύμπνοια και αναδεικνύει την επαίσχυντη χαρά, που συνδέεται με το άγριο μίσος.
Η έμπνευση της Μιμής Ντενίση για το ιστορικό θέμα, ήρθε μετά από μια συζήτηση με την διακεκριμένη ηθοποιό Ολυμπία Δουκάκη, στην οποία αναφέρθηκε με μεγάλη ευγνωμοσύνη στην ομιλία της, πριν την έναρξη της ταινίας. Σε μια εποχή που οι αλήθειες αρχίζουν να σπάνε τη σιωπή τους, η ταινία αυτή απέδειξε για ακόμα μια φορά, τη δυναμική και δεξιοτεχνική σκηνοθετική ματιά του Γρηγόρη Καραντινάκη, που την συνταίριαξε πολύ αρμονικά με τον στόχο του σεναρίου, «να βγάλει την αλήθεια για τη σύγχρονη ελληνική ιστορία, για την οποία ο κόσμος δεν είναι τόσο πληροφορημένος, όσο είναι για το Ολοκαύτωμα και τη Γενοκτονία των Αρμενίων».
Το σύνολο των ηθοποιών διακρίνονται για την εξαιρετική τους ερμηνεία και ταύτιση με την ευαισθησία των δρώμενων, ο εξαίρετος πρωταγωνιστής Λεωνίδας Κακούρης, ο Burak Hakki, o Rupert Graves, o Κρατερός Kατσούλης, η Κατερίνα Γερονικολού, η Ντίνα Μιχαηλίδου, η Susan Hamshire, ο Γιάννης Βογιατζής και η Ναταλία Δραγούμη. Ολο το καστ με πολλούς νέους και αξιόλογους ηθοποιούς, έβαλε την ψυχή του, για να αποδώσει με τον καλύτερο τρόπο την ταινία αυτή, που πρέπει να υποστηρίξουν, όλοι γιατί όπως είπε και ο 2 φορές υποψήφιος για Οσκαρ σκηνοθέτης Atom Egoyan είναι: «Μια επείγουσα και πολυεπίπεδη εξέταση μιας ανείπωτης θηριωδίας. Αφηγείται με μεγάλο πάθος και ξεχειλίζει από οργή».
Η «Σμύρνη» θα παιχτεί σε 700 κεντρικές αίθουσες σε όλη την Αμερική στις 8 Δεκεμβρίου.
Την πρεμιέρα της ταινίας άνοιξε η πρέσβης της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ελλάδος στα Ηνωμένα Εθνη, κ. Μαρία Θεοφίλη και παρακολούθησαν ο γενικός πρόξενος Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου, ο επικεφαλής του Γραφείου Εμπορικών Υποθέσεων κος Νίκος Θωμόπουλος, η επικεφαλής του Γραφείου Δημόσιας Διπλωματίας Μαρία Βαξεβανίδου, η κ. Πένυ Τσίλα, η Δρ Στέλλα Λυμπέρη, ο Δρ Πάνος Μανώλας, ο Δρ Γιώργος Λιακέας, ο κ. Γιάννης Μεταξάς, ο κ. Αθας Ιωάννου, ο κ. Σπύρος Εξάρας και πολλοί άλλοι, που τίμησαν την βραδιά.
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Στη διεξαγωγή εκλογών, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο του Λαζάρου 27 Απριλίου, προχωράει η Διοικούσα Επιτροπή των πρώην προέδρων στην Ομοσπονδία Ελληνικών Σωματείων Μείζονος Νέας Υόρκης, την ώρα που η αντιπαράθεση με το Διοικητικό Συμβούλιο Γεωργόπουλου εξακολουθεί να εκκρεμεί στα δικαστήρια.
Με την παρέλαση της Νέας Υόρκης την Κυριακή 14 Απριλίου, έκλεισε κι ο φετινός κύκλος των παρελάσεων για τη μεγάλη και τρανή ημέρα της κήρυξης της Επανάστασης του 1821 για τη λευτεριά της Ελλάδας από τους Τούρκους.
Παρενέβη, διαβάζω, ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, για να τεθεί σε διαθεσιμότητα ο δημόσιος υπάλληλος που συνελήφθη για εμπλοκή του στην υπόθεση της 12χρονης στα Σεπόλια.
ΜΠΡΟΥΚΛΙΝ. Μέσα σε ιδιαίτερα συγκινητικό κλίμα πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 18 Ιουνίου η τελετή αποφοίτησης της 8ης τάξης του Ημερήσιου Ελληνικού Σχολείου “Αργύριος Φάντης” στον Καθεδρικό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Μπρούκλιν.
Για να αγοράσετε μια συνδρομή δώρου, αποσυνδεθείτε από τον λογαριασμό σας και αγοράστε τη συνδρομή με νέο αναγνωριστικό email.
Στις 2 Απριλίου 2021 γιορτάσαμε την 106η επέτειο από την ίδρυση του Εθνικού Κήρυκα. Βοηθήστε μας για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε την ανεξάρτητη δημοσιογραφία μας.
Προκειμένου να παρέχουμε μια πιο εξατομικευμένη, αποκριτική και βελτιωμένη εμπειρία, χρησιμοποιούμε cookies για να θυμόμαστε πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης αυτού του ιστότοπου. Συνεχίζοντας την πρόσβαση στον ιστότοπο, συμφωνείτε ότι θα αποθηκεύσουμε δεδομένα σε ένα cookie όπως περιγράφεται στην πολιτική απορρήτου μας.
Χρησιμοποιούμε cookies στον ιστότοπό μας για να εξατομικεύσουμε την εμπειρία σας, να σας προσφέρουμε το πιο σχετικό περιεχόμενο, να σας δείξουμε τις πιο χρήσιμες διαφημίσεις και μας βοηθάει να εντοπίσουμε τυχόν προβλήματα με τον ιστότοπό μας. Μπορείτε να ενημερώσετε τις προτιμήσεις σας ανά πάσα στιγμή, επισκεπτόμενοι τις προτιμήσεις. Επιλέγοντας Αποδοχή, συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τον τρόπο χρήσης των δεδομένων σας, επισκεφτείτε την πολιτική cookie.
Αυτή τη στιγμή διαβάζετε 1 από τα 3 δωρεάν άρθρα αυτόν τον μήνα. Αποκτήστε απεριόριστη πρόσβαση στο The National Herald με συνδρομές που ξεκινούν από 1 $/εβδομάδα. or Log In
Έχετε συμπληρώσει το όριο δωρεάν άρθρων για αυτόν τον μήνα. Αποκτήστε απεριόριστη πρόσβαση στα καλύτερα της ανεξάρτητης ελληνικής δημοσιογραφίας ξεκινώντας από $ 1/εβδομάδα.