x

Ελλάδα

Τόκιο 2020: Στον τελικό με παγκόσμιο ρεκόρ

28 Ιουλίου 2021

Πρόκριση σε τελικό με παγκόσμιο ρεκόρ για την ελληνική αποστολή στην 6η ημέρα (Τετάρτη 28/7) της Ολυμπιάδας του Τόκιο, ενώ το δίδυμο Τσιτσιπάς – Σάκκαρη πήραν το εισιτήριο για τον δεύτερο γύρο του διπλού στο τένις.

Ονειρικό ήταν το τελείωμα της κούρσας στο δίκωπο για τις Χριστίνα Μπούρμπου και Μαρία Κυρίδου. Το ελληνικό πλήρωμα όχι μόνο πέρασε πανηγυρικά στον τελικό του αγωνίσματος της κωπηλασίας αλλά το πέτυχε με… παγκόσμιο ρεκόρ με 6:48.70 και μάλιστα ως πρώτη!

Το ελληνικό πλήρωμα μπήκε με συγκρατημένη αισιοδοξία στο… χτυπημένο λόγω ανέμων κανάλι του Sea Forest Waterway. Δεν ήταν όμως οι συνθήκες αλλά και ο σχεδιασμός της κούρσας. Τα κορίτσια δεν έφυγαν αμέσως μπροστά αλλά έμειναν κοντά στα προπορευόμενα πληρώματα της Βρετανίας, του Καναδά και της Αυστραλίας. Σιγά – σιγά ανέβηκαν στην 4η στα μισά (1.000μ.) της διαδρομής κι έμειναν εκεί μέχρι να φτάσουν στα τελευταία 500μ. Κι εκεί έβαλαν το… τούρμπο. Με απίστευτες ψυχικές δυνάμεις πήρα τα κουπιά τους… φωτιά, έφτασαν τα προπορευόμενα πληρώματα και τα προσπέρασαν καταφέρνοντας την μεγαλύτερη έκπληξη των αγώνων ως τώρα. Με χρόνο 6:48.70 οι Μπούρμπου – Κυρίδου κατέλαβαν την 1η θέση στην δική τους ημιτελική σειρά, έσπασαν το παγκόσμιο ρεκόρ (6:49.08) της Νέας Ζηλανδίας -από το 2017 στο Πόζναν- και προκρίθηκαν στον τελικό (το ρεκόρ το ξαναπήραν πίσω οι Νεοζηλανδές στην επόμενη ημιτελική σειρά αφού τερμάτισαν σε 6:47.41), που θα διεξαχθεί την Τετάρτη (28/7) στις 20.30 ώρα Νέας Υόρκης (Πέμπτη 29/7 03:30 ώρα Ελλάδας, Πέμπτη 29/7 09:30 ώρα Τόκιο).

Περιχαρείς και οι δυο στην μικτή ζώνη μπροστά από την κάμερα είπαν «Ο καιρός μας δυσκόλεψε και μας, είναι η αλήθεια. Είχαμε στόχο στα 1500 μ. να είμαστε στην 3άδα αλλά δεν τα καταφέραμε, Στο τελευταίο 500άρι όμως αρχίσαμε να βγάζουμε ενέργεια στη βάρκα, τα δώσαμε όλα και είπα στον εαυτό μου ‘δεν θα βγεις από τη βάρκα αν δεν δώσεις μέχρι και την τελευταία σταγόνα ενέργειας που έχεις’. Τα δώσαμε όλα και τα καταφέραμε» λέει η Μαρία Κυρίδου. «Εγώ ποτέ δεν κρατάω δυνάμεις αλλά ακούγοντας τη Μαρία βλέποντας και τις αντιπάλους μας να παλεύουν με τον καιρό που εμείς δουλεύουμε στο Σχοινιά και με αυτή τη τρέλα που έχουμε δεν ξέρω πως, δεν ξέρω γιατί, αλλά μάς έδωσε τόση ενέργεια στο τέλος, τόση θετική αύρα, που είδατε τι έγινε» είπε η Χριστίνα Μπούρμπου.

Οι δυο αθλήτριες δεν πρόλαβαν να το συνειδητοποιήσουν ότι πέρασαν στον τελικό. «Νομίζω ότι όταν κάτσουμε δίπλα στις Νεοζηλανδές στο τελικό εκεί θα το συνειδητοποιήσουμε και θα τους πούμε να αναμετρηθούμε μεταξύ μας για τη μάχη. Για μας αυτός ο τελικός έχει το νόημα να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Ολοι θέλουν το μετάλλιο αλλά για μας είναι να δώσουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Το έχουμε ευχαριστηθεί ήδη. Εχουμε κάνει ό,τι καλύτερο, από το 2019 που ήμασταν 11ες τώρα μπήκαμε στην εξάδα και έχουμε ακόμα περιθώρια βελτίωσης».

Tα έξι πληρώματα της δικώπου γυναικών που θα διεκδικήσουν μία θέση στο βάθρο είναι τα εξής: Ελλάδα (Μαρία Κυρίδου/Χριστίνα Μπούρμπου), Μεγάλη Βρετανία (Γκλόβερ/Σουόν), Καναδάς (Φίλμερ/Γιάνσενς), Νέα Ζηλανδία (Πρέντεργγκαστ/Γκόουλερ), Ρωσία (Στεπάνοβα/Οριανμπίσκαγια), Ισπανία (Θιντ/Ντίαθ Ρίμπας).

Πέρασε το δίδυμο, έμεινε ο Στέφανος

«Χαρμολύπη» για τον Στέφανο Τσιτσιπά στο τένις. Ο Ελληνας τενίστας αποκλείστηκε στο μονό των ανδρών αλλά προκρίθηκε μαζί με την Μαρία Σάκκαρη στο μικτό διπλού.

Οι δύο κορυφαίοι Ελληνες τενίστες ξεκίνησαν με το… δεξί την προσπάθειά τους για διάκριση και μετάλλιο στο διπλό. Αφήνοντας πίσω τους αποκλεισμούς τους στα μονά Σάκκαρη και Τσιτσιπάς «καθάρισαν» το καναδικό δίδυμο Γκαμπριέλα Νταμπρόφκσι και Φελίξ Οζέρ-Αλιασίμ με 6-3, 6-4 και σφράγισαν την παρουσία τους στην προημιτελική φάση των Ολυμπιακών Αγώνων. Να σημειωθεί πως και οι δύο αθλητές μας έβγαλαν πολύ μεγάλη ενέργεια στο κορτ και ειδικά για τον Τσιτσιπά αξίζει ιδιαίτερη μνεία γιατί πριν λίγες ώρες είχε αγωνιστεί στους «16» του μονού ανδρών και έχασε την πρόκριση, παίζοντας τραυματισμένος στο γόνατο του αριστερού ποδιού του. Κι όμως στο δίδυμο με την Σάκκαρη ήταν ο γνωστός… πυραυλοκίνητος Τσιτσιπάς.

Ενα βήμα πριν από τα παιχνίδια των μεταλλίων Σάκκαρη και Τσιτσιπάς θα αντιμετωπίσουν το αυστραλιανό δίδυμο Ασλεϊ Μπάρτι και Τζον Πιρς, οι οποίοι με τη σειρά τους επικράτησαν των Αργεντινών Νάντια Ποντόροσκα και Χοράσιο Σεμπάλος με 6-1, 7-6(3).

Στις δηλώσεις που έκαναν οι δύο εκπρόσωποί μας μετά το τέλος του αγώνα, εξέφρασαν τη χαρά τους που αγωνίζονται με το εθνόσημο κι έκαναν λόγο για δίκαιη επικράτηση.

Η Μαρία Σάκκαρη ανέφερε ότι: «Ηταν οδυνηρό και για τους δύο μας να χάσουμε στο ατομικό. Ηταν σκληρό για μένα χθες και σκληρό για τον Στέφανο σήμερα και η νίκη αυτή μας έδωσε ένα μεγάλο χαμόγελο. Νομίζω ότι το αξίζαμε και είναι σημαντικό ότι είμαστε ακόμα στους Ολυμπιακούς Αγώνες».

Από την πλευρά του ο Στέφανος Τσιτσιπάς, τόνισε: «Είναι πολύ τιμητικό που παίζουμε για τη χώρα μας και εκπροσωπούμε τα χρώματα της. Κάθε μέρα που είμαστε εδώ είναι σημαντικό και θέλουμε να μοιράσουμε αυτή την υπερηφάνεια σε όλους. Εχουμε πολλά κοινά με την Μαρία, παλεύουμε και οι δύο και θέλουμε να βγάλουμε το καλύτερο από όλο αυτό».

Νωρίτερα, το πρωί της Τετάρτης, ο Στέφανος Τσιτσιπάς αγωνίστηκε στους «16» του μονού με τον Ούγκο Ιμπέρ. Μπορεί να μπήκε δυνατά στην αναμέτρηση, κατακτώντας το 1ο set μέσα σε 32 λεπτά, ωστόσο η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη με τον Γάλλο να παίρνει κάνει μια μεγάλη ανατροπή επικρατώντας με 2-6, 7-6(4), 6-2 σε κάτι λιγότερο από 2,5 ώρες παίρνοντας την πρόκριση για τα προημιτελικά. Ο Ελληνας τενίστας, «πληγώθηκε» από τις επιστροφές του στα τελευταία 2 sets, υπέπεσε σε πολλά αβίαστα λάθη (37), σε αντίθεση με το 1ο set (4), ενώ μέσα σε όλα υπήρχε και ο τραυματισμός του στο αριστερό γόνατο μετά το τέλος του tie-break στο 2ο set.

Κολύμβηση: Εκτός ημιτελικών Βαζαίος και Παπαστάμος

Ανδρέας Βαζαίος και Απόστολος Παπαστάμος δεν κατάφεραν να μπουν στα ημιτελικά των 200μ. μικτής ατομικής. Ο Βαζαίος δεν κατάφερε να πλησιάσει το ρεκόρ του (1:57.98) και με 1:58.84 πήρε την έβδομη θέση στην πέμπτη σειρά και την 24η στο σύνολο, ενώ ο Παπαστάμος με 2:00.38 τερμάτισε τέταρτος στη δεύτερη προκριματική σειρά και κατετάγη 35ος στο σύνολο.

Τζούντο: Εμεινε στα ρεπεσάζ η Τελτσίδου

Η Ελισάβετ Τελτσίδου ξεκίνησε πολύ δυνατά στην κατηγορία -70κ. στο Τζούντο γυναικών, αλλά η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Η 25χρονη Ελληνίδα πρωταθλήτρια στην πρεμιέρα της νίκησε με ippon την Σουν από την Κίνα και μάλιστα, μέσα σε μόλις 37’’. Στις «16» βρήκε απέναντί της την Γαλλίδα Μαργκό Πινό, που είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης (2020) και δευτεραθλήτρια Ευρώπης (2021). Η Πινό όμως δέχθηκε τρεις παρατηρήσεις και η νίκη – πρόκριση στα προημιτελικά πήγε στην Τελτσίδου, όπου αντίπαλός της ήταν η Ρωσίδα Μαντίνα Ταϊμάζοβα. Η 22χρονη όμως νίκησε με ippon την Τελτσίδου που συνέχισε στα ρεπεσάζ με στόχο το χάλκινο μετάλλιο. Εκεί όμως η Γερμανίδα Τζιοβάνα Σκοκιμάρο επικράτησε με ippon στο Golden Score και άφησε την Ελληνίδα πρωταθλήτρια, Ελισάβετ Τελτσίδου εκτός μεταλλίων.

Ιστιοπλοΐα: Αρχή στα «470» με 7η θέση για Μάντη – Καγιαλή

Πολύ καλό ξεκίνημα στην αυλαία των «470» ανδρών για τους Παναγιώτη Μάντη και Παύλο Καγιαλή. Η κατηγορία άνοιξε την Τετάρτη (28/7) και μετά τις δύο πρώτες ιστιοδρομίες το ελληνικό πλήρωμα βρίσκεται στην 7η θέση της γενικής κατάταξης. Οι Μάντης – Καγιαλής ολοκλήρωσε την 1η ιστιοδρομία στην 5η θέση και τη 2η στην 6η θέση, έχοντας συνολικά 11 βαθμούς ποινής. Οσους έχουν αντίστοιχα και τα πληρώματα της Μ. Βρετανίας, της Ισπανίας, της Ιαπωνίας και της Γαλλίας.

Στην κατάταξη προηγούνται οι Αυστραλοί Ράιαν και Μπέλτσερ (7 β/π), ενώ στη 2η θέση είναι προσώρας οι Νεοζηλανδοί Σνόου – Χάνσεν/Γουίλκοξ (8 β/π).

Πρεμιέρα και για τα «470» των γυναικών με τις Αιμιλία Τσουλφά και Αριάδνη Σπανάκη, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης ημέρας και των δύο πρώτων ιστιοδρομιών να βρίσκονται στην 13η θέση. Το ελληνικό πλήρωμα ολοκλήρωσε την 1η ιστιοδρομία στην 15η θέση και τη 2η στην 9η θέση, έχοντας συνολικά 24 βαθμούς ποινής.

Δεν ήταν καλή η Τετάρτη (28/7) για τον Ιωάννη Μιτάκη. Ο Ελληνας ιστιοπλόος μετά την 3η και 4η ιστιοδρομία της κατηγορίας σκαφών Finn υποχώρησε στη γενική κατάταξη στη 10η θέση (από 6ος που ήταν μετά τις δύο πρώτες ιστιοδρομίες). Ο Ελληνας πρωταθλητής τερμάτισε 13ος στην 3η ιστιοδρομία και 6ος στην 4η έχοντας 23 βαθμούς ποινής, με αποτέλεσμα να πέσει 4 θέσεις.

Μία ακόμα θέση ανέβηκε η Κατερίνα Δίβαρη στην κατηγορία σκαφών RS:X γυναικών. Η Ελληνίδα πρωταθλήτρια μετά την ολοκλήρωση των τριών ιστιοδρομιών της 3ης ημέρας, Τετάρτη 28/7, βρίσκεται πλέον στην 19η θέση με 143 βαθμούς ποινής (όσους έχει και η Ρωσίδα Ανα Κχβορίκοβα). Συγκεκριμένα, στην 7η ιστιοδρομία, η Δίβαρη κατετάγη 23, στην 8η ήταν 15η και στην 9η ήταν 18η, αφαιρώντας στην πορεία την 7η ιστιοδρομία που ήταν η χειρότερή της. Συνολικά στα RS:X γυναικών μετέχουν 27 αθλήτριες και την Πέμπτη (29/7) θα διεξαχθούν οι τρεις τελευταίες ιστιοδρομίες, πριν την Medal Race του Σαββάτου (31/7).

Σταθερός στην 13η θέση της γενικής κατάταξης παρέμεινε ο Βύρωνας Κοκκαλάνης μετά την ολοκλήρωση και της 9ης κατά σειρά ιστιοδρομίας των RS:X ανδρών στην Ενοσίμα. Ο Ελληνας πρωταθλητής, ο οποίος έχει 91 βαθμούς ποινής, κατετάγη 18ος, 19ος και 6ος στις ιστιοδρομίες της Τετάρτης 29/7 και -όπως έχει δικαίωμα- αφαιρεί τη χειρότερη. Την Πέμπτη (29/7) θα διεξαχθούν οι τρεις τελευταίες ιστιοδρομίες, πριν την Medal Race του Σαββάτου (31/7).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με ορμή ξεκίνησε την προσπάθεια του ο Στέφανος Τσιτσιπάς να υπερασπιστεί τον τίτλο του στο τουρνουά «Mifel Tennis Open», που διεξάγεται στο Λος Κάμπος του Μεξικό.

ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Αντίλογος

Παρενέβη, διαβάζω, ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, για να τεθεί σε διαθεσιμότητα ο δημόσιος υπάλληλος που συνελήφθη για εμπλοκή του στην υπόθεση της 12χρονης στα Σεπόλια.

Εκδηλώσεις

ΜΠΡΟΥΚΛΙΝ. Μέσα σε ιδιαίτερα συγκινητικό κλίμα πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 18 Ιουνίου η τελετή αποφοίτησης της 8ης τάξης του Ημερήσιου Ελληνικού Σχολείου “Αργύριος Φάντης” στον Καθεδρικό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Μπρούκλιν.

Πολιτισμός

Η πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας Μαρίνα Πλούμπη, μας χάρισε φέτος ένα παιδικό βιβλίο ξεχωριστό και μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα.