x
 

Πολιτισμός

«Μορφές και Κιονόκρανα» στο Νομισματικό Μουσείο

ΑΘΗΝΑ. Στo πλαίσιo του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων, εγκαινιάστηκε με μεγάλη επιτυχία και προσέλευση φιλότεχνων έκθεση ζωγραφικών έργων του Κώστα Ευαγγελάτου, με τίτλο «Μορφές και Κιονόκρανα», στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών (Ιλίου Μέλαθρον).

Την έκθεση επιμελήθηκε ο διευθυντής του Μουσείου Δρ Γεώργιος Κακαβάς, ιστορικός Τέχνης, αρχαιολόγος, θεολόγος.

Ο γνωστός εικαστικός καλλιτέχνης και ποιητής Κώστας Ευαγγελάτος που έχει εκθέσει σε μεγάλα διεθνή εικαστικά κέντρα της Ευρώπης και της Αμερικής (Αθήνα, Παρίσι, Νέα Υόρκη, Σιάτλ, Βερολίνο, Γλασκώβη, Γκετενμπόγκ, Μόσχα, Αρέτσο, Βαρκελώνη κ.α.) στα εγκαίνια ανέφερε σχετικά:

«Οι ζωγραφικές συνθέσεις μου με τίτλο ‘Μορφές και Κιονόκρανα’ έχουν κεντρικό τους κορμό το κιονόκρανο, ως οικείο σύμβολο αρχιτεκτονικού ρυθμού με αρχαϊκά, κλασικά, αλλά και βυζαντινότροπα στοιχεία, ένα μοτίβο που αποτελεί κύριο άξονα της αισθητικής μου αναζήτησης την τελευταία 15ετία. Οι ανάλογες εξπρεσιονιστικές χρώσεις και τα γραμματολογικά σχήματα στα φόντα των συνθέσεων, με υλικό το παστόζο λάδι, επιτείνουν την διαχρονική οντότητα του θέματος σε έναν παρόντα εννοιακό χώρο.

Στα έργα αυτά η σύνθεση βασίζεται στη σύζευξη της γυναικείας μορφής και του ιωνικού κίονα σε ένα φαντασιακό και συγκινησιακά φορτισμένο περιβάλλον. Η έκφραση των μορφών και η εσωτερική τους προβολή που επιτείνεται με την εξπρεσιονιστική χρωματική επιλογή ψυχρών χρωμάτων, τα στίγματα και τις λεπτές θερμές αποχρώσεις, ολοκληρώνει την συναισθηματική και ονειρική προσέγγιση του θέματος.

Η επιζωγράφιση επίσης γεωμετρικών αντικειμένων και ιδιαίτερα σφαιρών είναι πολυετής στην εικαστική μου πορεία. Στις περίοπτες σφαίρες μου κυριαρχεί η γυναικεία μορφή σε προφίλ που αναδύεται, με υλικό το λάδι στην κοίλη επιφάνεια, με δυναμική αποστασιοποιημένη έκφραση. Το διαχρονικό σχήμα της έλικας σε συνδυασμό με ονοματογραφίες που διατυπώνονται συνειρμικά και ανάγλυφα στην σφαιρική επιφάνεια δημιουργούν ένα συμπαντικό σώμα αναμνήσεων, με αποχρώσεις από το βαθύ μπλε της θάλασσας μέχρι το γαλάζιο του ουρανού. Η θεματολογική προσέγγιση με συμμετρικές μορφές που αναδύονται από την μνήμη έχει σαφή αναφορά σε επιτύμβιες γλυπτικές συνθέσεις. Η διαγραφή των μορφών και των κιόνων με ελλειπτική φορά συντελεί στην ποιητική δυναμική της εικονιστικής σύλληψης. Σε μια εποχή που οι ζωγραφικές αξίες έχουν συρρικνωθεί από τις τεχνολογικές εκφραστικές μεθόδους συνεχίζω να ζωγραφίζω τις μορφές με μοντέλα εκ του φυσικού και τα φόντα από την φαντασία και τις αναμνήσεις μου. Η διαχρονικότητα των ελληνοκεντρικών μοτίβων είναι το κύριο μου μέλημα και το αποδίδω με σύγχρονη οπτική και προοπτική, ενάντια σε όποια αντιγραφική τάση, με εκφραστική τόλμη και εσωτερική αλήθεια».

Η έκθεση στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών, Ελ. Βενιζέλου 12 (Πανεπιστημίου), θα διαρκέσει μέχρι τα μέσα Ιουνίου 2022, καθημερινά εκτός Τρίτης με γενική είσοδο 6 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΘΗΝΑ. Μετά από το συναρπαστικό ταξίδι της Ολυμπιακής Φλόγας για 11 ημέρες επί ελληνικού εδάφους κι αφού έτυχε παντού ενθουσιώδους υποδοχής, ήλθε η ώρα να παραδοθεί στην αντιπροσωπεία της Οργανωτικής Επιτροπής «Παρίσι 2024».

ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ

Πρακτορικά

Με την παρέλαση της Νέας Υόρκης την Κυριακή 14 Απριλίου, έκλεισε κι ο φετινός κύκλος των παρελάσεων για τη μεγάλη και τρανή ημέρα της κήρυξης της Επανάστασης του 1821 για τη λευτεριά της Ελλάδας από τους Τούρκους.

Αντίλογος

Παρενέβη, διαβάζω, ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, για να τεθεί σε διαθεσιμότητα ο δημόσιος υπάλληλος που συνελήφθη για εμπλοκή του στην υπόθεση της 12χρονης στα Σεπόλια.

Εκδηλώσεις

ΜΠΡΟΥΚΛΙΝ. Μέσα σε ιδιαίτερα συγκινητικό κλίμα πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 18 Ιουνίου η τελετή αποφοίτησης της 8ης τάξης του Ημερήσιου Ελληνικού Σχολείου “Αργύριος Φάντης” στον Καθεδρικό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Μπρούκλιν.

ΒΙΝΤΕΟ